Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ]   
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Ιούλ 2013, 10:08 
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 04 Ιούλ 2013, 08:19
Δημοσιεύσεις: 1381
Τοποθεσία: Ρέθυμνο
Ημερομηνία έναρξης ενασχόλησης: 03 Απρ 2011
Τοποθεσια: Ρεθυμνο
Ομαδα: ΑΓΡΙΜΙΑ
Μπαταρίες Η τάση της μπαταρίας (σε βολτ, V) καθορίζεται από τον αριθμό των στοιχείων που υπάρχουν στο pack (συστοιχία). Για να βρούμε την τάση του pack πολλαπλασιάζουμε τον αριθμό των στοιχείων επί 1.2 βολτ, π.χ. 7 στοιχεία επί 1.2 V = 8.4 V, ενώ 8 στοιχεία επί 1.2V = 9.6 V.

Η ποσότητα της τάσης καθορίζει το ρυθμό βολής του όπλου και το πόσο ισχυρό ελατήριο μπορούμε να εγκαταστήσουμε στο όπλο. Η χωρητικότητα της μπαταρίας (σε mAh) συνήθως είναι τυπωμένη στα στοιχεία. Η ποσότητα αυτή μας δείχνει τη χρονική διάρκεια που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το όπλο και το για πόσες ώρες θα χρειαστεί να φορτίσουμε τη μπαταρία.

Ποτέ μην τραβάτε τις μπαταρίες από τα βύσματα και προσέχετε να μην καταστρέψετε τη μόνωση των καλωδίων. Η επαφή ενός σύρματος της μπαταρίας με ένα άλλο σύρμα ή μεταλλικό αντικείμενο μπορεί να προκαλέσει βραχυκύκλωμα και πιθανά φωτιά.

Καλό είναι να αποσυνδέετε τις μπαταρίες από το όπλο σας όποτε δεν το χρησιμοποιείτε. Φυλάξτε τη μπαταρία σε ένα δροσερό και ξηρό μέρος όταν δεν τη χρησιμοποιείτε.
Ποτέ μην εκθέτετε τις μπαταρίες σε ανοικτή φλόγα και μην προσπαθείτε να αποσυναρμολογήσετε ή να ανοίξετε τα στοιχεία. Όταν η ζωή της μπαταρίας τελειώσει, δεν πρέπει να πετιέται στα οικιακά σκουπίδια, αλλά στα σημεία ανακύκλωσης μπαταριών (ΑΦΗΣ).

Η αλλαγή των μπαταριών

Μην υπερφορτίζετε τις μπαταρίες! Αν υπερθερμανθούν, μπορεί να πάθουν βλάβη ή να προκαλέσουν πυρκαϊά.

Διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες του φορτιστή πριν επιχειρήσετε να φορτίσετε τη μπαταρία σας. Δεν είναι όλοι οι φορτιστές κατάλληλοι για όλες τις μπαταρίες! Παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το σωστό φορτιστή που προορίζετε για τον τύπο της μπαταρίας σας, π.χ. αν θέλετε να φορτίσετε μια μπαταρία Nimh 9.6 V, βεβαιωθείτε ότι ο φορτιστής σας μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μπαταρίες 9.6.V και ειδικά μπαταρίες Nimh. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τα σωστά βύσματα σύνδεσης της μπαταρίας με το φορτιστή. Υπολογίστε τον κατάλληλο χρόνο που απαιτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας διαιρώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας (τα mAh) με την παροχή του φορτιστή σε mA, π.χ. ένας φορτιστής με παροχή 250 mA θα χρειαζόταν 6 ώρες για να φορτίσει μια πλήρως εκφορτισμένη μπαταρία χωρητικότητας 1500 mAh. Κάθε φορτιστής είναι διαφορετικός, οπότε πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά το εγχειρίδιο χρήσης του πριν φορτίσετε τη μπαταρία σας.

Αν δεν είστε σίγουροι για την κατάσταση εκφόρτισης της μπαταρίας σας και θέλετε να τη φορτίσετε, συνδέστε τη με το φορτιστή και ελέγχετέ τη κάθε 5 – 10 λεπτά. Αν η μπαταρία ζεσταθεί ελαφρά, τότε θεωρείστε τη πλήρως φορτισμένη. Αν ζεσταθεί πολύ, αποσυνδέστε τη αμέσως από το φορτιστή!

Θυμηθείτε, οι μπαταρίες NiCad πρέπει να εκφορτίζονται πλήρως πριν επαναφορτιστούν.

Χρησιμοποιείστε τον κατάλληλο εκφορτιστή για την εκφόρτιση της μπαταρίας, ή εκφορτίστε την πλήρως με κανονική χρήση του όπλου, πριν την επαναφορτίσετε.

Περιγραφή με απλά λόγια για να γίνονται κατανοητά εύκολα και γρήγορα (και όχι δεν είμαι ιδιαίτερα σχετικός με μπαταρίες απλά έχω την τάση να διαβάζω αρκετά)


ΤΥΠΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Νικελίου-Καδμίου Νi-Cd
(+)
1. Γρήγορη φόρτιση
2. Αντέχει πάνω απο 1000 κύκλους φόρτισης-αποφόρτισης
3. Καλή απόδοση και ποσοστό φόρτισης σε χαμηλές θερμοκρασίες
4. Είναι απο τις πιό ανθεκτικές μπαταρίες και "συγχωρούν" κακομεταχέιρηση
5. Μεγάλη ολική διάρκεια ζωής και αποθήκευσης
6. Χαμηλή τιμή
(-)
1. Φαινόμενο μνήμης (πρόληψη αν περιοδικά αποφορτίζουμε-φορτίζουμε)
2. Τοξικά χημικά -μη φιλικές προς το περιβάλλον- ανακυκλώσιμη παρόλα αυτά
3. Γρήγορη σχετικά αποφόρτιση όταν είναι αποθηκευμένη και μη χρησιμοποιούμενη

Νικελίου-Μετάλλου Ni-Mh
(+)
1. Σχεδόν 40% μεγαλύτερη χωρητικότητα απο τις Νi-Cd
2. Λιγότερο επιρεπείς στο φαινόμενο μνήμης απο τις Νi-Cd
3. Φιλικές προς το περιβάλλον και ανακυκλώσιμες
(-)
1. Περιορισμένη διάρκεια ζωής και ειδικά σε πλήρης κύκλους φόρτισης αποφόρτισης (200-300 κύκλοι)
2. Αν φορτίζονται μερικώς καθυστερείται ο χρόνος "γήρανσης" της μπαταρίας όπως και αν βρίσκονται σε δροσερό περιβάλλον,
πρέπει εκ τούτου να αποθηκεύονται 40% περίπου φορτισμένες σε δροσερό μέρος
3. Όταν "ζορίζονται" χάνουν γρήγορα τα γκάζια και την δυναμή τους
4. Αργούν πολύ να αποφορτιστούν απο μόνες τους βρισκόμενες σε αποθήκευση
5. Η απόδοση τους πέφτει αν αποθηκεύονται σε σχετικά ζεστό μέρος
6. Χρειάζονται συχνή πλήρη αποφόρτιση για την αποφυγή δημιουργίας κρυστάλλων στο εσωτερικό της μπαταρίας

Ιόντων Λιθίου Li-ion
(+)
1. Δεν χρειάζονται "αρχική φόρτιση"
2. Δεν αποφορτίζονται γρήγορα σχετικά
3. Δεν χρειάζονται αποφόρτιση αφού απουσιάζει το φαινόμενο μνήμης
4. Ιδανικές για "εργαλεία που χρειάζονται γκάζια"
(-)
1. Χρειάζονται προστατευτικό κύκλωμα για να διατηρούν το voltage - τάση στα όρια του
2. Ευαίσθητες στην γήρανση ακόμα και αν δεν χρησιμοποιούνται
3. Ακριβές
4. Όχι ώριμη ακόμα τεχνολογία αφού τα εσωτερικά χημικά αλλάζουν σχετικά γρήγορα

Πολυμερών Λιθίου Li-Po
(+)
1. Πολύ χαμηλό βάρος
2. Δεν υπαρχει σχετικός περιορισμός στο σχήμα της μπαταρίας
3. Μπορούν να έχουν ακόμα και πάχος-προφίλ ορισμένων χιλιοστών
4. Ανθεκτικές στην υπερφόρτιση με μικρό κίνδυνο διαροής χημικών
(-)
1. Λιγότεροι κύκλοι ζωής απο τις Li-ion
2. Χειρότερη σχέση τιμής-απόδοσης απο τις Li-ion
3. Περίεργα σχήματα συνήθως
4. Ακριβές

ΦΟΡΤΙΣΗ - ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ

Νικελίου-Καδμίου Νi-Cd

Προτιμότερη η φόρτιση με fast chargers (1 ώρα)
Αντέχουν μια χαρά σε πλήρης κύκλους φόρτισης αποφόρτισης (και πλήρους, πολλούς περισσότερους μάλλον απο όσο θα αντέξει το AEG μας) αν και δεν χρειάζεται, αλλά αν δεν γίνεται θα πρέπει μια φορά τον μήνα να αποφορτίζονται για να προληφθεί το φαινόμενο μνήμης.


Νικελίου-Μετάλλου Ni-Mh

Προτιμότερη η φόρτιση με fast chargers (περίπου 1 ώρα) αλλά καλό είναι να μην υπερθερμανθούν
Να μην αποφορτίζονται πλήρως (γύρω στο 80%) και ούτε συνέχεια


Ιόντων Λιθίου Li-ion

Δεν υπάρχει δυνατότητα fast charge αλλά μόνο Rapid charge (περίπου 3 ώρες)
Δεν επηρεάζονται απο το φαινόμενο μνήμης αν μείνουν παραπάνω στον φορτιστή
Η μπαταρία δεν πρέπει να ζεσταθεί !


Πολυμερών Λιθίου Li-Po

Δεν υπάρχει δυνατότητα fast charge αλλά μόνο Rapid charge (περίπου 3 ώρες)
Να μην αποφορτίζονται πλήρως (γύρω στο 80%)
To χαμηλό voltage μπορεί να "ενεργοποιήσει" το κύκλωμα ασφαλείας της μπαταρίας.

Φόρτιση LI PO μπαταριών SOS
Οταν φεύγουν από το εργοστάσιο κατασκευής τους, οι Li-Po έχουν περίπου το 50% του φορτίου τους.

Τα στοιχεία Li-Io και Li-Po απαιτούν ειδικές παραμέτρους φόρτισης, που ΜΟΝΟ φορτιστές κατασκευασμένοι γι' αυτή την αποστολή (ή τα ειδικά προγράμματα Li-Io και Li-Po των σύνθετων φορτιστών) μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Η ασφαλέστερη τακτική είναι να ρυθμίζεις εσύ τις παραμέτρους φόρτισης στον φορτιστή (αριθμό στοιχείων και ρεύμα φόρτισης) και αυτός να ελέγχει αυτόματα τις παραμέτρους πριν αρχίσει την φόρτιση. Ο πλήρως αυτοματοποιημένος φορτιστής μπορεί να κάνει λάθος.

Η μέγιστη τάση φόρτισης ανά στοιχείο (σε σειρά) είναι 4,235V, και αυτό τα λέει όλα. Στην πράξη η τάση φόρτισης ορίζεται στα 4,2V ή στα 4,15V για περισσότερη ασφάλεια.

Αντίστοιχα, ο γενικός κανόνας ορίζει το μέγιστο ρεύμα φόρτισης στο 1C. Στο μέλλον αυτό σίγουρα θα βελτιωθεί, αλλά προς το παρόν, για τα σημερινά στοιχεία, μην πειραματιστείς με μεγαλύτερες εντάσεις, ότι κι' αν διαβάσεις. Ακολούθησε τον κανόνα του 1C.

Αν οι τιμές της τάσης ή της έντασης κατά την φόρτιση είναι μεγαλύτερες από τις επιτρεπόμενες, υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης ενός ή περισσότερων στοιχείων. Η φλόγα που βγαίνει από ένα στοιχείο Li-Po θυμίζει βεγγαλικό και φθάνει τα 3-4 μέτρα.

Το ρεύμα φόρτισης αρχικά είναι 1C, αλλά μειώνεται βαθμηδόν καθώς η μπαταρία φορτίζεται, και όταν η τάση του στοιχείου φθάσει τα 4,2V, στο τέλος της φόρτισης η ένταση έχει πέσει στο 0,1-0,2C. Με αρχική ένταση το 1C η μπαταρία θα επανακτήσει το 90% της χωρητικότητάς της σε μία ώρα, ενώ το υπολοιπόμενο 10% απαιτεί 45-50 ακόμη λεπτά.

Φορτίζοντας με ρεύμα μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο, δεν θα κερδίσεις τόσο χρόνο που να αντισταθμίζει την αναμενόμενη μείωση της ζωής της μπαταρίας και της χωρητικότητά της, ή τον κίνδυνο ανάφλεξης των στοιχείων.

Η φόρτιση μπορεί να γίνει με τα στοιχεία σε σειρά ή παράλληλα, ή και σε συνδυασμό των δύο. Σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία πρέπει να είναι ακριβώς τα ίδια, και δεν εννοούμε το τι γράφει η ετικέττα, αλλά το να συμπεριφέρονται ακριβώς όμοια μεταξύ τους, πράγμα όχι τόσο εύκολο στην πράξη.. Επειδή λοιπόν δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι στην πράξη τα στοιχεία είναι ακριβώς ίδια, μετά το τέλος της φόρτισης, έλεγξε την τάση κάθε ενός στοιχείου χωριστά. Αν υπάρχει στοιχείο που έχει διαφορά τάσης από τα άλλα μεγαλύτερη από 0,05V, φόρτισέ το ή εκφόρτισέ το - αντίστοιχα- μεμονωμένα, για να έρθει στο επίπεδο των άλλων.

Επιτρέπεται να φορτίσεις Li-Po σε φορτιστή/πρόγραμμα Li-Io, αρκεί να επιλέξεις τον σωστό αριθμό στοιχείων και τιμή ρεύματος το 1C. Δεν επιτρέπεται να φορτίσεις Li-Io σε πρόγραμμα LI-Po.

Μην αφήνεις μόνες τις μπαταρίες λιθίου σε φόρτιση. Να τις επιβλέπεις πολύ συχνά, και να τις αγγίζεις με το χέρι για να αισθανθείς την πιθανή αύξηση της θερμοκρασίας. Μη τις φορτίζεις μέσα στο μοντέλο. Στο σπίτι, τοποθέτησε την μπαταρία που φορτίζει μακρυά από εύφλεκτα υγρά, ή εύφλεκτα αντικείμενα, σε χώρο άκαυστο, και καλύτερα απομόνωσέ την σε ένα χώρο που θα φτιάξεις περιμετρικά με τούβλα, ή μέσα μεταλλικό κουτί, ή μέσα σε γυάλινο δοχείο. Μη φορτίζεις μπαταρίες λιθίου μέσα στο αυτοκίνητο.

Εάν περάσει ο προβλεπόμενος χρόνος φόρτισης και δεν έχει φορτίσει πλήρως η μπαταρία, σταμάτα την φόρτιση και θεώρησε την μπαταρία αυτή "εκτός χρήσης". Επίσης η φόρτιση πρέπει να σταματήσει οπωσδήποτε αν σύμφωνα με την ένδειξη του φορτιστή, έχει περάσει από αυτόν χωρητικότητα μεγαλύτερη από το 1,05C της μπαταρίας. Δηλαδή για μία εκφόρτισμένη μπαταρία 700mAh δεν πρέπει να περάσει περισσότερο από 735mAh. Τέλος αν φουσκώσει σημαίνει ότι έχει υπερφορτιστεί και πρέπει να χαρακτηριστεί "εκτός χρήσης".

Επειδή η τάση φόρτισης είναι πολύ κρίσιμη, κυκλοφορούν ειδικά κυκλώματα ελέγχου τάσης (προστασίας από υπέρταση) που παρεμβάλλονται στο κύκλωμα φόρτισης, όταν δεν εμπιστεύονται τον φορτιστή.

Επίσης κυκλοφορούν ειδικές πλακέττες με κυκλώματα εξισορρόπησης των στοιχείων μιάς μπαταρίας. Αυτά δεν προσφέρουν τίποτε και δεν θα ασχοληθούμε άλλο.

Εκφόρτιση

Οι διάφορες μάρκες ορίζουν διαφορετικές τιμές κατώτατης ασφαλούς τάσης για κάθε στοιχείο. Η εταιρεία Kokam ορίζει ότι τάση ενός εκφορτισμένου στοιχείου Li-Po, δεν πρέπει να πέσει πιό κάτω από 3,0V σε ηρεμία, ή από 2,5 V υπό φορτίο. Αν η τάση πέσει σε χαμηλότερες τιμές από αυτές που ορίζει η εταιρεία του στοιχείου, το στοιχείο θα χαλάσει.

Ολα τα στοιχεία δεν είναι της ίδιας μάρκας, και πάλι από αυτά της ίδιας μάρκας δεν είναι όλα της ίδιας γενιάς, ή της ίδιας παρτίδας. Ετσι δεν μπορούμε να ορίσουμε εδώ το μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης με ένα πολλαπλάσιο του C, όπως κάναμε για άλλα είδη στοιχείων. Η πρώτη γενιά Li-Po περιόριζε το ρεύμα εκφόρτισης στα 2-3C, και η δεύτερη γενιά στα 5-6C. Σήμερα υπάρχουν στοιχεία που επιτρέπουν εκφόρτιση με 8-20C, όχι βέβαια χωρίς μείωση της ωφέλιμης χωρητικότητάς τους, ή ακόμα και της ζωής τους. Οταν αγοράζεις μία νέα μπαταρία σημείωσε επάνω της με μαρκαδόρο το μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης σύμφωνα με τις προδιαγραφές της.

Ο περιορισμός της έντασης εκφόρτισης ανά στοιχείο, μπορεί να ξεπεραστεί αν ενώσουμε δύο ή περισσότερα ίδια στοιχεία παράλληλα. Για παράδειγμα αν ένα στοιχείο μπορεί να εκφορτιστεί με ρεύμα 5Α,ενώνοντας δύο ίδια παράλληλα μπορούμε να πάρουμε ρεύμα 10Α, με τρία ίδια παράλληλα να πάρουμε ρεύμα 15Α,κ.ο.κ.

Οταν κάποια μπαταρία Li-Po εκφορτίζεται με ρεύμα πολύ μεγαλύτερο από ότι συνιστάται, για αρκετά λεπτά της ώρας η θερμοκρασία των στοιχείων θα ανέβει σε σημείο που μέσω μιάς χημικής αντίδρασης θα αυξηθεί η εσωτερική αντίσταση των στοιχείων. Αν αυτό γίνει την ώρα που πετάς (αν δηλαδή τροφοδοτείται ηλεκτροκινητήρας με ρεύμα μεγαλύτερο απ' ότι αντέχουν τα στοιχεία), θα διαπιστώσεις ότι πέφτει η ισχύς του, και αυτό θα συνεχιστεί έως ότου ενεργοποιηθεί το cut-off του ρυθμιστή στροφών.

Αποθήκευση-Συντήρηση- Προφυλάξεις

Εχουν μικρό βαθμό εκφόρτισης στην αποθήκευση. Θεωρητικά αυτό σημαίνει ότι μπορείς να τις φορτίσεις σήμερα και να πας να πετάξεις μετά από 6 μήνες. Ομως στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Οι Li-Po δεν πρέπει να μένουν πλήρως φορτισμένες για περισσότερο από ένα μήνα. Εάν τις αποθηκεύσεις με πλήρη ενέργεια και για μεγάλο διάστημα, θα μειωθεί η δυνατότητα να ανακτούν όλη την ονομαστική χωρητικότητά τους. Σύμφωνα με τις νεώτερες οδηγίες του Schulze μετά την επιστροφή από τις πτήσεις, πρέπει να τις αποφορτίζεις. Το ίδιο απαιτείται για μακρόχρονη αποθήκευση, και επι πλέον να φυλλάσονται σε δροσερό μέρος, κατά προτίμηση στον θάλαμο συντήρησης του ψυγείου. Παράλληλα, στην μακρόχρονη αποθήκευση πρέπει να ελέγχεις ότι η τάση τους δεν θα πέσει κάτω από τα 3,0V (ανά στοιχείο). Αν φοβάσαι ότι πλησιάζει η στιγμή που θα συμβεί κάτι τέτοιο, φόρτισέ τες στο 5-10%.

Απόρριψε τα εκτός χρήσης στοιχεία σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες άλλες οδηγίες, πρώτα εκφόρτισέ το, μετά άνοιξε τρύπες στο μαλα κό περίβλημά του, βύθισέ το σε αλατόνερο για δύο - τρείς ημέρες, και μετά πέταξέ το στα οικιακά σκουπίδια. Οι μπαταρίες Λιθίου θεωρούνται φιλικές στο περιβάλλον. Μην τρυπήσεις το περίβλημα όσο το στοιχείο έχει ακόμα ενέργεια. Μη τις πετάξεις στην φωτιά.

Αν ο υγρός ηλεκτρολύτης έρθει σε επαφή με το δέρμα ή τα μάτια, πρώτα ξέπλυνε την περιοχή με άφθονο νερό, και μετά πήγαινε στον γιατρό.

Αν το μοντέλο με τις Li-Po είχε βίαιη προσγείωση, βγάλε τις μπαταρίες έξω και άφησέ τες επί 30 λεπτά να διαπιστώσεις αν θα εκδηλώσουν αντίδραση ή όχι.

Η φωτιά μπορεί να προέλθει από την επαφή του Λϊθιου με το οξυγόνο του αέρα. Μη προσπαθήσεις να φορτίσεις στοιχείο που δείχνει έστω και μικρή ζημιά . Αν στοιχείο φουσκώσει κατά την διάρκεια της φόρτισης, διάκοψε αμέσως την φόρτιση, και απομάκρυνέ το σε ασφαλές σημείο, γιατί μπορεί να αναφλεγεί μετά από αρκετή ώρα.

Μην κάνεις το λάθος να τις βάλεις για φόρτιση με αντίστροφη πολικότητα.

Θερμοκρασία αποθήκευσης και χρήσης είναι 0-50 βαθμοί κελσίου. Η θερμοκρασία τους δεν πρέπει να υπερβεί τους 70 κατά την εκφόρτιση.

Ποιά είναι η αναμενόμενη ζωή των Li-Po;

Αυτή η ερώτηση προς το παρόν θα μείνει αναπάντητη. Η τεχνολογία των Li-Po είναι νέα, οι γενιές τους πολλές, και η πρακτική των αερομοντελιστών να τις ταλαιπωρούν περισσότερο (κακώς) απ΄ότι ορίζουν οι κατασκευαστές τους, είναι τρείς παράγοντες που δεν μπορούν να σταθμιστούν για να καταλήξουμε σε νούμερα.

Η χωρητικότητα των Li-Po μειώνεται με κάθε κύκλο. Με την συνήθη υπερβολική εκφόρτιση προς τους ηλεκτροκινητήρες, τα στοιχεία θα χάσουν 20-50% της χωρητικότητάς τους μετά από 50 κύκλους, έστω και αν δεν κάνεις κανένα λάθος στην υπόλοιπη μεταχείρησή τους.

Δεν παιζουνε με τις Li-Po εχουνε καει σπιτια και αυτοκινητα στο εξωτερικο και μην εμπιστευεσαι τους φτηνους φορτιστες που κυκλοφορουν εδω...

Εγω αν και δεν εχω Li-Po χρησιμοποιω αυτον εδω που φορτιζει και αποφορτιζει τα παντα..http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=7028
Μην τσακίσεις το στοιχείο. Ούτε να επιχειρήσεις να ανοίξεις το πλαστικό περίβλημά του.

Πηγή: Λέσχη Αεροσφαίρισης Νοτίων Προαστίων

https://www.facebook.com/notes/%CE%BB%C ... 3396131367

_________________


Εικόνα

-------------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣΒΑΘΜΟΣΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
162Λοχαγός


Ιδρυτικό μέλος
Διοικητής
MILSIM
Διοργανωτής
Εκπαιδευτής

Κορυφή
Χωρίς σύνδεσηΠροφίλΑποστολή προσωπικού μηνύματος
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 1 Δημοσίευση ] 

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
cron

POWERED_BY

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com

ChesterBlue © 2012 by FanFanLaTuFlippe
Διαγραφή cookies Δ. Συζήτησης
Η ομάδα
Κορυφή
Αρχική Σελίδα
Συχνές Ερωτήσεις
Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]